Αναδημοσίευση από την ''Αυγή'' της 2-8-2011
Στον ΟΤΕ επαναφέρουν το φάρμακο των απολύσεων & της μείωσης των μισθών
του Γιάννη Δούκα
μέλους της Ε.Ε. της ΟΜΕ – ΟΤΕ
Η διοίκηση του ΟΤΕ ζήτησε τη μείωση του χρόνου εργασίας με ανάλογη μείωση των αποδοχών κατά 10 έως 15%. Δεν ζήτησε όμως μόνο αυτό. Θέλει το κόστος μισθοδοσίας να μειωθεί τα επόμενα χρόνια κατά 300 εκατομμύρια € ή κατά 40%. Στα «αιτήματά» της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων άρση μονιμότητας, κατάργηση μισθολογικών κατηγοριών, κατάργηση χρονοεπιδόματος, εισαγωγή ευέλικτων μορφών εργασίας, μείωση της δικαιούμενης άδειας ασθένειας, μείωση των παροχών του λογαριασμού νεότητας και εφαρμογή προγράμματος εθελούσιας. Εθελούσια εννοεί την παροχή κινήτρων σε μέρος του προσωπικού προκειμένου αυτό να φύγει από τον ΟΤΕ άσχετα από το αν δικαιούται ή όχι σύνταξη. Αυτό που την ενδιαφέρει είναι η μείωση προσωπικού. Θέλει να δώσει ένα επιπλέον ποσό σε όσους θεωρεί ότι δεν χρειάζονται προκειμένου αυτοί να αποχωρήσουν οικειοθελώς. Το αν και πότε θα πάρουν σύνταξη δεν την ενδιαφέρει και επαναλαμβάνει ότι δεν είναι δικό της θέμα.
Ταυτόχρονα προχωράει την οργανωτική ανασυγκρότηση τόσο σε επίπεδο ΟΤΕ όσο και σε επίπεδο ομίλου εταιρειών ΟΤΕ με στόχο την ενοποίηση των δύο βασικών εταιρειών του ομίλου ΟΤΕ και COSMOTE.
Ήδη ξεκίνησε η σταδιακή εκχώρηση του call center που καλύπτει το πληροφοριακό κέντρο 11888 στη θυγατρική της COSMOTE “e value”. Αυτό σημαίνει ότι τα τέσσερα υπάρχοντα πληροφοριακά κέντρα με αυτό το αντικείμενο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο) κλείνουν και οι θέσεις εργασίας που μεταφέρονται στην e value είναι λιγότερες από τις υπάρχουσες. Την ίδια ώρα ένα μεγάλο μέρος του ανεφοδιασμού των καταστημάτων του ΟΤΕ περνάει στις αποθήκες της εξαγορασθείσας «ΓΕΡΜΑΝΟΣ» και έχει κι’ αυτό τις επιπτώσεις του στις θέσεις εργασίας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως έρχεται από την ενοποίηση του δικτύου εμπορικών καταστημάτων. Η διοίκηση του ΟΤΕ ανακοίνωσε το κλείσιμο εκατόν σαράντα (140) εμπορικών καταστημάτων του ΟΤΕ. Το κλείσιμό τους σημαίνει απώλεια 317 θέσεων εργασίας. Είναι πολύ πιθανό ότι θα επιδιώξει να απολύσει όσους δεν είναι μόνιμοι. Πολλοί από τους υπόλοιπους δεν θα έχουν καλύτερη τύχη. Η λύση που προωθείται είναι η μετάθεσή τους σε άλλες υπηρεσίες. Και αν οι υπηρεσίες αυτές είναι σχετικά κοντά κάτι γίνεται. Τι γίνεται όμως με όσους υπηρετούν σε νησιά; Τι γίνεται μ’ αυτούς που θα τους ζητηθεί να μετατεθούν δεκάδες χιλιόμετρα ή και ακόμη πιο μακριά από εκεί που εργάζονται σήμερα, από εκεί που εργάζεται ο/η σύζυγός τους από εκεί που πηγαίνουν σχολείο τα παιδιά τους; Μήπως η άλλη λύση που θα τους προταθεί θα είναι αυτή η νέα εθελούσια που ουσιαστικά θα ισοδυναμεί με ένα ιδιότυπο εκβιασμό;
Αυτή είναι η κατάσταση και καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε. Τα μεγάλα ζητήματα δεν είναι και πολύ διαφορετικά απ’ αυτά που αντιμετωπίζουν στις συγκοινωνίες, στις υπόλοιπες ΔΕΚΟ και στις τράπεζες. Έτσι θεωρούμε ότι άμεσα θα πρέπει να υπάρξει ένας συντονισμός, ένα κοινό μέτωπο όλων των συνδικαλιστικών οργανώσεων ΟΤΕ, ΔΕΚΟ, τραπεζών που αντιμετωπίζουν παρόμοια ζητήματα.
Για τον ΟΤΕ πιστεύουμε ότι η ηγεσία της ομοσπονδίας θα πρέπει να σταματήσει τη μέχρι σήμερα πρακτική του ας δώσουμε και κάτι ρε αδερφέ προκειμένου να γλυτώσουμε τα χειρότερα. Το θράσος που επιδεικνύουν οι διοικούντες σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο ευρύτερο πολιτικό περιβάλλον, στις κυβερνητικές πολιτικές και στην αβάντα που τους δίνει η τρόικα. Σε κάποιο βαθμό όμως οφείλεται και στη στάση που κράτησε η πλειοψηφία της ομοσπονδίας που πάντα συζήταγε τις θέσεις της διοίκησης χωρίς να προβάλλει το δικό της πλαίσιο και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Παράλληλα θα πρέπει να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη στάση της γιατί καμιά διαπραγμάτευση δεν μπορεί να γίνει κάτω από την απειλή του «αν δεν τα βρείτε με τη διοίκηση η κυβέρνηση θα νομοθετήσει». Οφείλουμε όλοι να σταθούμε δίπλα στους συναδέλφους που εργάζονται στα εμπορικά καταστήματα που κλείνουν και ιδιαίτερα σ’ αυτά που βρίσκονται σε νησιά ή σε απομακρυσμένες περιοχές όπως και σε όσους βρίσκονται σε υπηρεσίες που πάνε για λουκέτο. Η διοίκηση δεν έχει δικαίωμα ούτε να απολύσει ούτε να ξεσπιτώσει όλους αυτούς που συνέδεσαν τη ζωή τους με τον ΟΤΕ και για τόσα χρόνια εξυπηρέτησαν τον ΟΤΕ σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Και όλοι θα πρέπει να θυμηθούμε ότι όταν καίγεται το σπίτι του διπλανού σου γρήγορα θα καεί και το δικό σου.
Για μας τα οικονομικά προβλήματα του ΟΤΕ που διαφαίνονται στον ορίζοντα δεν αντιμετωπίζονται με τη μείωση του εργατικού κόστους. Όσο και να μειωθεί αν ο ΟΤΕ χάνει πελάτες και μειώνονται τα έσοδά του το πρόβλημα θα διογκώνεται και θα ζητά νέες μειώσεις. Αυτό που απαιτείται για την αλλαγή πορείας είναι η ανάπτυξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών, ο επαναπατρισμός των χαμένων πελατών μέσω της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών, η αποφυγή αστοχιών και λαθών ιδιαίτερα σε σημαντικούς τομείς όπως οι προμήθειες και η αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η ΕΕΤΤ. Παράλληλα θα πρέπει να εγκαταλειφθούν επιλογές που είναι επιζήμιες για τον ΟΤΕ όπως αυτό που γίνεται με τη δημιουργία οπτικού δακτυλίου από την OTE GLOBE στη Βόρεια Ελλάδα απ’ όπου θα περάσει η διεθνής κίνηση της Ασίας και της Μέσης Ανατολής προς τη Δύση και ένα μεγάλο έσοδο φεύγει από τον ΟΤΕ και οδεύει προς τη Deutsche Telekom. Τέλος θα πρέπει να υπάρξει μείωση σε άλλα κόστη όπως το κόστος διοίκησης ή το κόστος των διαφημιστικών πακέτων.