Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

META: Μνημόνιο – ντροπή ενάντια στα εργατικά και λαϊκά συμφέροντα

fotias-simaiaΔεκαεπτά ώρες διαπραγματεύσεων και το αποτέλεσμα ήταν ένα, νέο -τρίτο κατά σειρά- απεχθές, αντιλαϊκό και αντεργατικό μνημόνιο, που φέρνει πίσω την τρόικα και διατηρεί τη χώρα σαν αποικία χρέους της Γερμανίας και των τοκογλύφων – δανειστών.
Ωστόσο, όπως έχει επισημάνει το ΜΕΤΑ σε ανακοίνωσή του, ο λαός, ο κόσμος της εργασίας δεν πρέπει να καμφθούν, αλλά να συνεχίσουν τον αγώνα για να μην περάσουν και αυτά τα μέτρα. Καλεί, δε, κάθε εργαζόμενο και τον ελληνικό λαό να μη συναινέσουν στη νέα λεηλασία των δικαιωμάτων τους και να αγωνιστούν για την ανατροπή της λιτότητας και των νεοφιλελεύθερων - αντεργατικών πολιτικών, για το πέρασμα των τραπεζών σε δημόσια ιδιοκτησία και κοινωνικό έλεγχο, για την αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου υπέρ των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας προς το συμφέρον του λαού και του τόπου και για τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους.
Σύμφωνα με τη συμφωνία - αγχόνη, ΦΠΑ, ανεξαρτητοποίηση της ΕΛΣΤΑΤ και πρώτο πακέτο μεταρρυθμίσεων στις συντάξεις περιλαμβάνονται στα νομοθετήματα που πρέπει να τρέξουν μέχρι την Τετάρτη 15 Ιουλίου, ενώ η συμμετοχή του ΔΝΤ κρίνεται απαραίτητη. Αυτά είναι ένα μέρος της συμφωνίας με τους εταίρους προκειμένου να προχωρήσει το αίτημα για το δάνειο από το ESM που υπολογίζεται μεταξύ 82 – 86 δισ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στη συμφωνία:
«Δεδομένης της ανάγκης να επανακτιστεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, η Σύνοδος Κορυφής καλωσορίζει τη δέσμευση των ελληνικών Αρχών να νομοθετήσει χωρίς καθυστέρηση ένα πρώτο σετ μέτρων. Αυτά τα μέτρα, που είναι prior agreement με τους «θεσμούς» περιλαμβάνουν:
Ως τις 15 Ιουλίου
  • Ο εξορθολογισμός του ΦΠΑ και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε να αυξηθούν τα έσοδα (σ.σ.: αύξηση συντελεστών, διεύρυνση φορολογικής βάσης κ.λπ.)
  • Εμπροσθοβαρή μέτρα για να βελτιωθεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος ως μέρους ενός ολοκληρωμένου προγράμματος μεταρρύθμισης (σ.σ.: πρακτικά θα είναι τα μέτρα για τις πρόωρες συντάξεις, η αύξηση της εισφοράς για την υγεία κ.λπ.)
  • Διαφύλαξη της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ (σ.σ.: αυτό σημαίνει πως οι τοκογλύφοι θα μπορούν να «μαγειρεύουν» τα νούμερα).
  • Πλήρη εφαρμογή των σχετικών προβλέψεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, Συνεργασία και Διακυβέρνηση της Νομισματικής Ενωσης και ειδικά κάνοντας λειτουργικό το Δημοσιονομικό Συμβούλιο πριν την οριστικοποίηση του MoU και περιλαμβάνοντας ημιαυτόματες περικοπές σε περιπτώσεις αποκλίσεων από φιλόδοξους στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος αφού αναζητηθεί συμβουλή από το Δημοσιονομικό Συμβούλιο και υπό την αίρεση της προηγούμενης έγκρισης των θεσμών (σ.σ.: το πρωτογενές πλεόνασμα του 1% έως 3,5% για την περίοδο μέχρι και το 2018).
Ως τις 22 Ιουλίου
  • Υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που αποτελεί σημαντική αναμόρφωση των διαδικασιών και το σύστημα δικαιοσύνης και μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης και να μειώσει τα κόστη.
  • Υιοθέτηση του BRRD (σ.σ. νομοθεσία για το bail in - είναι η οδηγία που προστατεύει τις καταθέσεις μέχρι το ύψος των 100.000 ευρώ) με στήριξη από την Κομισιόν ».
Επιπλέον, η χώρα καλείται να υιοθετήσει «πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις» στις αγορές προϊόντων με ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλων των συστάσεων της «εργαλειοθήκης Ι» του ΟΟΣΑ, να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ (εκτός εάν μπορέσουν να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα) και να πραγματοποιήσει μια τολμηρή αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός του πλαισίου συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Όπως αναφέρεται στο κείμενο της συμφωνίας:
«Η Ελλάδα θα πρέπει, σε συνεργασία με τους «θεσμούς»:
  • Να προχωρήσει φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό και να εξειδικεύσουν πολιτικές που θα καλύπτουν πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση από την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου για τη μεταρρύθμιση του 2012 (σ.σ.: θα πρέπει να πάρει ισοδύναμα μέτρα προκειμένου να αναπληρώσει το κόστος που θα προκύψει από το γεγονός ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομες τις περικοπές που έγιναν στις συντάξεις μετά το 2012). Να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή κοινά συμφωνημένα εναλλακτικά μέτρα έως τον Οκτώβριο του 2015.
  • Να υιοθετήσει πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων με ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλων των συστάσεων στο Toolkit I του ΟΟΣΑ, μεταξύ των οποίων τα ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές, τις περιόδους εκπτώσεων, την ιδιοκτησία των φαρμακείων, το γάλα και το ψωμί, την πώληση των μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενων φαρμάκων, καθώς και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων που είναι κρίσιμα από μακροοικονομικής άποψης, όπως οι ακτοπλοϊκές μεταφορές. Σε ό,τι αφορά το Toolkit II του ΟΟΣΑ, η μεταποίηση θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα προαπαιτούμενα.
  • Στις αγορές ενέργειας, θα πρέπει να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός εάν μπορέσουν να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα με αντίστοιχη επίπτωση στον ανταγωνισμό, όπως συμφωνήθηκε από τους «θεσμούς».
  • Στις αγορές εργασίας, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μια τολμηρή αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός του πλαισίου συλλογικών διαπραγματεύσεων και –λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες και τις καλύτερες τακτικές- των ομαδικών απολύσεων, σε ευθυγράμμιση με το χρονοδιάγραμμα και την προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τους «θεσμούς». Στο πλαίσιο αυτής της αναθεώρησης, οι πολιτικές στην αγορά εργασίας θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές καλύτερες πρακτικές και δεν θα πρέπει να υπάρξει επιστροφή σε παλαιότερες πολιτικές που δεν είναι συμβατές με το στόχο της προώθησης διατηρήσιμης ανάπτυξης.
Να υιοθετήσει τα απαραίτητα βήματα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού κλάδου, συμπεριλαμβανομένων αποφασιστικών ενεργειών για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρων για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, ιδιαίτερα εξαλείφοντας την όποια πιθανότητα πολιτικής παρέμβασης ιδιαίτερα στις διαδικασίες διορισμού».
Επίσης, πρέπει να προχωρήσει στην ίδρυση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων που θα ιδρυθεί στην Ελλάδα (και όχι στο Λουξεμβούργο) και θα το διαχειρίζονται οι ελληνικές Αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Θεσμών. Εκεί θα μεταφερθούν τα 50 δισ. ευρώ από πολύτιμα ελληνικά περουσιακά στοιχεία, εκ των οποίων τα 25 εκατ. θα πάνε (ξανά) για το «σώσιμο» των τραπεζών, τα 12,5 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη και τα άλλα 25 δισ. ευρώ στη μαύρη τρύπα του χρέους.
Όπως αναφέρεται στο κείμενο, η ελληνική κυβέρνησης πρέπει να αναπτύξει «ένα σημαντικά ενισχυμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με βελτιωμένη διακυβέρνηση. Πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν σε ένα ανεξάρτητο Ταμείο που θα μετατρέψει σε χρήμα (monetize) τα περιουσιακά στοιχεία μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η νομισματοποίηση (monetization) των περιουσιακών στοιχείων θα είναι μια πηγή ώστε να καταβληθούν οι προγραμματισμένες αποπληρωμές του νέου δανείου του ESM και για να δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια ισχύος του νέου δανείου συνολικά 50 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% από κάθε ευρώ που απομένει (δηλαδή 50% από τα 25 δισ. ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις».
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Γιούρογκρουπ Γερούν Ντέισελμπλουμ το συμβούλιο διακυβέρνησης του ταμείου, δηλαδή η «κατοχική» διακυβέρνηση, θα επιλέξει τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία, ύψους 50 δισ. ευρώ.
Επίσης, κατά τη συμφωνία - ντροπή, η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται σε ελέγχους από τους τοκογλύφους – δανειστές στην Αθήνα, για να βελτιωθεί η εφαρμογή και η παρακολούθηση του προγράμματος και με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, η ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει με σκοπό την τροποποίηση νομοθεσίες που εισήχθησαν σε αντίθεση με την συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου, αντιστρέφοντας προηγούμενες δεσμεύσεις ή αναγνωρίζοντας ξεκάθαρα ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα που δημιουργήθηκαν μετέπειτα.
«Με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, η Ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει με σκοπό την τροποποίηση νομοθεσίες που εισήχθησαν σε αντίθεση με την συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου, αντιστρέφοντας προηγούμενες δεσμεύσεις ή αναγνωρίζοντας ξεκάθαρα ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα που δημιουργήθηκαν μετέπειτα (σ.σ.: σε αυτό αναφέρθηκε η Άνγκελα Μέρκελ, εξαιρώντας μόνο τον νόμο για την ανθρωπιστική κρίση. Πρέπει να επανεξεταστούν ακόμη και να καταργηθούν, όλα τα νομοσχέδια που ψηφίστηκαν τους τελευταίους έξι μήνες με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση. Κρίσιμα είναι τα νομοσχέδια για τις προσλήψεις στο δημόσιο, για την ΕΡΤ και για τη ρύθμιση των 100 δόσεων)», αναφέρεται στη συμφωνία και συμπληρώνεται:
Αρχής γενομένης από το απόγευμα το Eurogroup καλείται να αναζητήσει το πώς θα καλυφθούν οι άμεσες χρηματοδοτικές ανάγκες: 7 δισ. ευρώ μέχρι τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ
Η Σύνοδος Κορυφής τονίζει την κρίσιμη ανάγκη να επανακτιστεί η εμπιστοσύνη με τις ελληνικές αρχές ως προ-απαιτούμενο για μια πιθανή μελλοντική συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM. Σε αυτό το πλαίσιο η ιδιοκτησία από τις ελληνικές αρχές είναι κλειδί και την επιτυχημένη εφαρμογή θα ακολουθήσουν πολιτικές δεσμεύσεις.
Ένα κράτος μέλος που ζητά οικονομική βοήθεια από τον ESM αναμένεται να απευθύνει, όπου είναι δυνατό, αντίστοιχο αίτημα και στο ΔΝΤ. Αυτό είναι προϋπόθεση ώστε το Eurogroup να συμφωνήσει σε ένα νέο πρόγραμμα του ESM. Γι΄ αυτό η Ελλάδα θα ζητήσει να συνεχιστεί η υποστήριξη του ΔΝΤ (παρακολούθηση και χρηματοδότηση) από το Μάρτιο του 2016.
Δεδομένης της ανάγκης να επανακτιστεί η εμπιστοσύνη με την Ελλάδα, η Σύνοδος Κορυφής καλωσορίζει τη δέσμευση των ελληνικών Αρχών να νομοθετήσει χωρίς καθυστέρηση ένα πρώτο σετ μέτρων. Αυτά τα μέτρα, που είναι prior agreement με τους «θεσμούς» περιλαμβάνουν:
Ως τις 15 Ιουλίου
  • Ο εξορθολογισμός του ΦΠΑ και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε να αυξηθούν τα έσοδα.
  • Εμπροσθοβαρή μέτρα για να βελτιωθεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος ως μέρους ενός ολοκληρωμένου προγράμματος μεταρρύθμισης.
  • Διαφύλαξη της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ
  • Πλήρη εφαρμογή των σχετικών προβλέψεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, Συνεργασία και Διακυβέρνηση της Νομισματικής Ενωσης και ειδικά κάνοντας λειτουργικό το Δημοσιονομικό Συμβούλιο πριν την οριστικοποίηση του MoU και περιλαμβάνοντας ημιαυτόματες περικοπές σε περιπτώσεις αποκλίσεων από φιλόδοξους στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος αφού αναζητηθεί συμβουλή από το Δημοσιονομικό Συμβούλιο και υπό την αίρεση της προηγούμενης έγκρισης των θεσμών.
Ως τις 22 Ιουλίου
  • Υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που αποτελεί σημαντική αναμόρφωση των διαδικασιών και το σύστημα δικαιοσύνης και μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης και να μειώσει τα κόστη.
  • Υιοθέτηση του BRRD (σ.σ. νομοθεσία για το bail in) με στήριξη από την Κομισιόν.
Άμεσα και μόνο μετά τη νομική εφαρμογή των παραπάνω πρώτων τεσσάρων μέτρων, καθώς και της υιοθέτησης όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο παρόν έγγραφο από το ελληνικό Κοινοβούλιο, επιβεβαιωμένων από τους «θεσμούς» και το Eurogroup, μπορεί να παρθεί η απόφαση να δοθεί εντολή στους «θεσμούς» να διαπραγματευτούν το MoU. Αυτή η απόφαση μπορεί να παρθεί αν έχει προηγηθεί η ολοκλήρωση εθνικών διαδικασιών και αν οι προϋποθέσεις του Αρθρου 13 της συνθήκης του ESM καλύπτονται στην φάση της αξιολόγησης που αναφέρεται στο Αρθρο 13.1
Για να υπάρξει η βάση μιας επιτυχημένης ολοκλήρωσης του MoU, οι ελληνικές προτάσεις για μεταρρυθμίσεις πρέπει να ενισχυθούν σημαντικά ώστε να λαμβάνουν υπόψη την έντονη επιδείνωση της οικονομικής και δημοσιονομικής θέσης της χώρας τον τελευταίο χρόνο. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευτεί επίσημα ότι θα ενισχύσει τις προτάσεις σε μια σειρά τομέων που έχουν σημειώσει οι ««θεσμοί»», με ένα ικανοποιητικό και ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για νομοθέτηση και υλοποίηση, όσον αφορά σε δομικές μεταρρυθμίσεις, ορόσημα και ποσοτικούς στόχους, για να υπάρξει σαφήνεια για την κατεύθυνση των πολιτικών μεσοπρόθεσμα. Η Ελλάδα θα πρέπει, σε συνεργασία με τους «θεσμούς»:
  • Να προχωρήσει φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό και να εξειδικεύσουν πολιτικές που θα καλύπτουν πλήρως τη δημοσιονομική επίπτωση από την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου για τη μεταρρύθμιση του 2012. Να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή κοινά συμφωνημένα εναλλακτικά μέτρα έως τον Οκτώβριο του 2015.
  • Να υιοθετήσει πιο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων με ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλων των συστάσεων στο Toolkit I του ΟΟΣΑ, μεταξύ των οποίων τα ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές, τις περιόδους εκπτώσεων, την ιδιοκτησία των φαρμακείων, το γάλα και το ψωμί, την πώληση των μη υποχρεωτικώς συνταγογραφούμενων φαρμάκων, καθώς και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων που είναι κρίσιμα από μακροοικονομικής άποψης, όπως οι ακτοπλοϊκές μεταφορές. Σε ότι αφορά το Toolkit II του ΟΟΣΑ, η μεταποίηση θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα προαπαιτούμενα.
  • Στις αγορές ενέργειας, θα πρέπει να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εκτός εάν μπορέσουν να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα με αντίστοιχη επίπτωση στον ανταγωνισμό, όπως συμφωνήθηκε από τους «θεσμούς».
  • Στις αγορές εργασίας, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μια τολμηρή αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός του πλαισίου συλλογικών διαπραγματεύσεων και –λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες και τις καλύτερες τακτικές- των ομαδικών απολύσεων, σε ευθυγράμμιση με το χρονοδιάγραμμα και την προσέγγιση που συμφωνήθηκε με τους «θεσμούς». Στο πλαίσιο αυτής της αναθεώρησης, οι πολιτικές στην αγορά εργασίας θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές καλύτερες πρακτικές και δεν θα πρέπει να υπάρξει επιστροφή σε παλαιότερες πολιτικές που δεν είναι συμβατές με το στόχο της προώθησης διατηρήσιμης ανάπτυξης.
  • Να υιοθετήσει τα απαραίτητα βήματα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού κλάδου, συμπεριλαμβανομένων αποφασιστικών ενεργειών για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρων για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, ιδιαίτερα εξαλείφοντας την όποια πιθανότητα πολιτικής παρέμβασης ιδιαίτερα στις διαδικασίες διορισμού.
Επιπλέον, οι ελληνικές Αρχές θα αναλάβουν τις ακόλουθες ενέργειες:
  • Να αναπτύξουν ένα σημαντικά ενισχυμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων με βελτιωμένη διακυβέρνηση. Πολύτιμα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν σε ένα ανεξάρτητο Ταμείο που θα μετατρέψει σε χρήμα (monetize) τα περιουσιακά στοιχεία μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων. Η νομισματοποίηση (monetization) των περιουσιακών στοιχείων θα είναι μια πηγή ώστε να καταβληθούν οι προγραμματισμένες αποπληρωμές του νέου δανείου του ESM και για να δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια ισχύος του νέου δανείου συνολικά 50 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% από κάθε ευρώ που απομένει (δηλαδή 50% από τα 25 δισ. ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις.
    Το Ταμείο αυτό θα ιδρυθεί στην Ελλάδα και θα το διαχειρίζονται Ελληνικές Αρχές υπό την εποπτεία των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Θεσμών. Σε συμφωνία με τους «θεσμούς» και με τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, θα πρέπει να υιοθετηθεί νομικό πλαίσιο για να διασφαλιστούν οι διαφανείς διαδικασίες και η επαρκής τιμολόγηση της πώλησης των περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με τις αρχές και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ για τη διαχείριση των Κρατικών Επιχειρήσεων.
  • Ευθυγραμμιζόμενες με τις φιλοδοξίες της Ελληνικής κυβέρνησης, να εκσυγχρονίσει και να ενισχύσει σημαντικά την Ελληνική διοίκηση, και να θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την αύξηση των δυνατοτήτων και την από-πολιτικοποίηση της Ελληνικής διοίκησης. Μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να παρασχεθεί μέχρι τις 20 Ιουλίου κατόπιν συζήτησης με τους «θεσμούς». Η Ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περαιτέρω τα κόστη της Ελληνικής διοίκησης, ευθυγραμμιζόμενη με το πρόγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους «θεσμούς».
  • Να ομαλοποιήσει πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους «θεσμούς», συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων εργασιών επί τόπου στην Αθήνα, για να βελτιωθεί η εφαρμογή και η παρακολούθηση του προγράμματος. Η κυβέρνηση πρέπει να συσκέπτεται και να συμφωνεί με τους «θεσμούς» για όλα τα νομοσχέδια σε σχετικούς τομείς, με επαρκή χρονικό περιθώριο πριν την υποβολή τους για δημόσια διαβούλευση ή στη Βουλή. Η Σύνοδος Κορυφής τονίζει και πάλι πως η εφαρμογή είναι το κλειδί και σε αυτό το πλαίσιο χαιρετίζει την πρόθεση των Ελληνικών αρχών να ζητήσουν μέχρι τις 20 Ιουλίου στήριξη από τους «θεσμούς» και τα Κράτη Μέλη για τεχνική βοήθεια, και ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντονίσει αυτή τη στήριξη από την Ευρώπη.
  • Με εξαίρεση το νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση, η Ελληνική κυβέρνηση θα επανεξετάσει με σκοπό την τροποποίηση νομοθεσίες που εισήχθησαν σε αντίθεση με την συμφωνία της 20ης Φεβρουαρίου, αντιστρέφοντας προηγούμενες δεσμεύσεις ή αναγνωρίζοντας ξεκάθαρα ισοδύναμα για τα κεκτημένα δικαιώματα που δημιουργήθηκαν μετέπειτα.
Οι δεσμεύσεις που αναφέρονται παραπάνω είναι ελάχιστες απαιτήσεις για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τις ελληνικές Αρχές. Ωστόσο, η Σύνοδος Κορυφής ξεκαθαρίζει πως η έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν αποκλείει την όποια τελική πιθανή συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα ESM, που θα πρέπει να βασίζεται σε απόφαση επί ολόκληρου του πακέτου (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους και της πιθανής χρηματοδοτικής γέφυρας).
Η Σύνοδος Κορυφής σημειώνει τις πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος, ύψους μεταξύ 82 και 86 δισ. ευρώ, όπως έχουν υπολογιστεί από τους «θεσμούς». Καλεί τους «θεσμούς» να διερευνήσουν τις πιθανότητες για μείωση της χρηματοδοτικής κάλυψης, μέσω ενός εναλλακτικού δημοσιονομικού δρόμου ή υψηλότερων εσόδων από αποκρατικοποιήσεις. Η αποκατάσταση της πρόσβασης στην αγορά, που είναι στόχος οποιουδήποτε προγράμματος χρηματοοοικονομικής βοήθειας, μειώνει την ανάγκη χρήσης του συνόλου της χρηματοδοτικής κάλυψης. Η Σύνοδος Κορυφής σημειώνει τις επείγουσες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας που τονίζουν την ανάγκη για πολύ γρήγορη πρόοδο στην επίτευξη απόφασης για το νέο Μνημόνιο Κατανόησης: αυτές εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 7 δισ. ευρώ μέχρι τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.
Η Σύνοδος Κορυφής αναγνωρίζει τη σημασία του να διασφαλιστεί ότι το Ελληνικό κράτος μπορεί να αποπληρώσει τις καθυστερούμενες οφειλές προς το ΔΝΤ και την Τράπεζα της Ελλάδας και να τηρήσει τις δανειακές υποχρεώσεις τις επόμενες εβδομάδες για να δημιουργήσει συνθήκες που επιτρέπουν μια ομαλή κατάληξη των διαπραγματεύσεων. Τα ρίσκα της μη γρήγορης ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων ανήκουν πλήρως στην Ελλάδα. Η Σύνοδος Κορυφής καλεί το Eurogroup να συζητήσει τα θέματα αυτά επειγόντως.
Δεδομένων των άμεσων προκλήσεων του ελληνικού χρηματοπιστωτικού τομέα, η συνολική καμπύλη χρηματοδότησης του προγράμματος του ESM θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα «μαξιλάρι» ύψους από 10 έως €25 δισ. για τον τραπεζικό τομέα, ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανές ανάγκες κεφαλαιοποίησης και κόστη εκκαθάρισης, από τα οποία τα €10 δισ. θα διατεθούν άμεσα σε έναν χωριστό λογαριασμό του ESM.
H Σύνοδος Κορυφής γνωρίζει ότι μια γρήγορη απόφαση για ένα νέο πρόγραμμα είναι προϋπόθεση ώστε να ανοίξουν και πάλι οι ελληνικές τράπεζες, ώστε έτσι να αποφευχθεί μια αύξηση ποσών στο συνολικό σχεδιασμό χρηματοδότησης. Η ΕΚΤ/SSM θα κάνουν αναλυτική αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. το συνολικό μαξιλάρι θα εξυπηρετήσει πιθανές ελλείψεις κεφαλαίων μετά την πλήρη αξιολόγηση και αφού το νομικό καθεστώς υιοθετηθεί.
Δεδομένης της προαναφερθείσας κατάστασης, στο πλαίσιο ενός πιθανού μελλοντικού προγράμματος του ESM και σε ευθυγράμμιση με το πνεύμα της δήλωσης του Eurogroup το Νοέμβριο του 2012, το Eurogroup δηλώνει έτοιμο να εξετάσει πιθανά νέα μέτρα περιλαμβάνουν (πιθανή μεγαλύτερη περίοδο χάριτος και αποπληρωμής ) για να εξομαλύνει ακόμα περισσότερο την εξυπηρέτηση του χρέους, αν είναι απαραίτητο, και να εξασφαλίσει ότι η μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες παραμένουν σε βιώσιμα επίπεδα. Αυτά τα μέτρα και θα υπόκεινται στον όρο της πλήρους εφαρμογής των μέτρων που θα συμφωνηθούν σε ένα νέο πιθανό πρόγραμμα μεταξύ των ελληνικών αρχών και των θεσμών και θα εξεταστούν μετά την θετική ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Η Σύνοδος Κορυφής τονίζει ότι ονομαστικό κούρεμα χρέους δεν μπορεί να γίνει.
Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική τους δέσμευση να εκπληρώσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους σε όλους τους πιστωτές πλήρως και έγκαιρα.
Αν όλοι οι απαραίτητοι όροι που περιλαμβάνονται στο παρόν έγγραφο εκπληρωθούν, το Eurogroup και το συμβούλιο του ESM μπορεί, σύμφωνα με το το Αρθρο 13.2 της συνθήκης του ESM να ζητήσει από τους «θεσμούς» να διαπραγματευτούν ένα νέο πρόγραμμα του ESM, εφόσον τα προαπαιτούμενα του Αρθρου 13 της συνθήκης του ESM καλυφθούν στη βάση της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.
Για να υποστηριχθεί η ανάπτυξη και η δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα (τα επόμενα 3-5 χρόνια) η Κομισιόν θα συνεργαστεί στενά με τις ελληνικές αρχές για να κινητοποιήσει μέχρι και €35 δισ. (μέσα από διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα), για να χρηματοδοτήσει την οικονομική δραστηριότητα και επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων και ποσών που θα δοθούν σε SMEs. Ως ένα έκτακτο μέτρο και δεδομένης της ιδιάζουσας κατάστασης στην Ελλάδα, η Κομισιόν θα προτείνει την αύξηση της προ-χρηματοδότησης κατά €1 δισ., προκειμένου να δώσει μία ώθηση στις επενδύσεις, κάτι για το οποίο θα συνεργαστούν τα νομοθετικά όργανα της Ε.Ε. Το επενδυτικό πλάνο για την Ε.Ε. θα παράσχει επίσης χρηματοδοτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα.
  • ΕΔΩ η συμφωνία στα αγγλικά.
(Η μετάφραση της συμφωνίας – αγχόνη είναι από το euro2day.gr)

 

blogger templates | Make Money Online