Δευτέρα, 30 Απριλίου 2018

Η VODAFONE μεταλλάσσει εργαζομένους της στα «call center» σε… ενοικιαζομένους της 360 CONNECT

Η διοίκηση της VODAFONE προσπαθεί να διαλύσει κάθε σταθερή εργασιακή σχέση, καθώς το εταιρικό της όνομα είναι: νέοι και «φθηνοί» εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα

Με το πρόσχημα της… καλύτερης οργάνωσης δουλειάς, η εργοδοσία τής «Vodafone» κάνει νέα επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα και τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων της, με κύριο στόχο να διαλύσει κάθε μόνιμη και σταθερή εργασιακή σχέση. Με απόφασή της, περίπου 50 εργαζόμενοί της στα τηλεφωνικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα, από επίπεδο απλού προϊσταμένου «Team Leader» και κάτω, μετατρέπονται σε εργαζόμενοι της «360 Connect», όπως γνωστοποίησε εξάλλου και η εργοδοσία, την Παρασκευή 27 Απρίλη, στη συνάντησή της με το διοικητικό συμβούλιο του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων (ΠΑΣΕ) Vodafone-Πάναφον. Πρόκειται για παλαιούς εργαζόμενους της «Vodafone», οι τελευταίοι που είχαν παραμείνει με σταθερές εργασιακές σχέσεις στα «call centers». Μάλιστα, η διοίκηση εμφανίστηκε αδιάλλακτη ως προς την απόφασή της και έβαλε «deadline» την 14η Μαΐου.
Μπορεί, ωστόσο, η εργοδοσία να αποφάσισε να μετατρέψει τους εργαζομένους της σε… σύγχρονους σκλάβους, αυτοί όμως αρνήθηκαν να μετατραπούν σε «ενοικιαζόμενο» προσωπικό. Όπως σημειώνει το Σωματείο, που ζητεί τη στήριξη όλων σε κάθε κινητοποίησή του για την αποτροπή αυτής της εξέλιξης, οι περίπου 50 εργαζόμενοι είναι άτομα «που έχουν χτίσει με την εργασία τους το τμήμα και την εταιρεία επί χρόνια και έχουν κάθε συμφέρον να υπερασπιστούν την σχέση εργασίας τους και τη δουλειά τους, απέναντι στον κάθε “περαστικό manager” που εμφανίζεται για λίγο χρονικό διάστημα και προσπαθεί να κερδίσει παχυλά μπόνους με την εξόντωση του εισοδήματος των εργαζομένων».
Όπως σημειώνει το ΠΑΣΕ Vodafone-Πάναφον, «η είδηση δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία». Από το 2007, η συγκεκριμένη εταιρεία προχωρά σταθερά σε «outsourcing» και διάλυση του παλαιού προσωπικού. Μετά από την εφαρμογή των μνημονίων το 2010, καθιέρωσε σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας την «ενοικιαζόμενη» εργασία. Ταυτόχρονα εξαπέλυσε ουσιαστικό διωγμό απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους που είχαν παραμείνει με σταθερή εργασιακή σχέση στην εταιρεία και ενοποιούνταν με κοινό εργοδότη τη «Vodafone». Mε απολύσεις και εξαναγκασμό σε «οικειοθελείς» παραιτήσεις μετέτρεψε μεγάλο μέρος του παλαιού μόνιμου προσωπικού σε προσωπικό με επισφαλή θέση εργασίας και χειρότερους εργασιακούς όρους ή του έδειξε την πόρτα της εξόδου.
«Μόλις πριν από ένα μήνα προχώρησε σε αντίστοιχη μετατροπή των σχέσεων εργασίας σε παλαιούς συναδέλφους από το Collection», σημειώνει το Σωματείο και προσθέτει: «Τώρα προσπαθεί να κάνει το ίδιο στα “call centres”. Αύριο θα είναι η σειρά των συναδέλφων στα υπόλοιπα τμήματα “Complaints”, “backdesk”, τεχνικοί, “corporate” τμήματα κλ.π. Είναι κοινό μυστικό πως για τη διοίκηση στη “Vodafone” Ελλάδος είναι σφάλμα να υπάρχει εργαζόμενος με σταθερές εργασιακές σχέσεις, που να φτάνει σε συντάξιμη ηλικία. Οι νέοι εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα είναι το εταιρικό της όραμα».
Να σημειωθεί πως αυτό που η διοίκηση προσπαθεί να ολοκληρώσει τώρα, το είχε προσπαθήσει και παλαιότερα. Το 2011, είχε προσπαθήσει σε μια νύχτα να μετατρέψει όλο το προσωπικό του “customer” σε 4ωρους και 5ωρους με μείωση αποδοχών, προσπάθεια που αποτράπηκε τότε από τη συντονισμένη αντίδραση των εργαζομένων. Οι συντονισμένοι αγώνες που έχουν γίνει στο παρελθόν είναι αυτοί που έχουν βάλει φραγμό έως σήμερα στην πλήρη αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων στην εταιρεία. Αυτές τις αντιστάσεις προσπαθεί να αποτελειώσει σήμερα η διοίκηση της Vodafone για να βγάλει και από τη «μύγα ξύγκι».
Όπως τονίζει επίσης το ΠΑΣΕ Vodafone-Πάναφον: «στις επιδιώξεις της εταιρείας θύμα δεν είμαστε μόνο εμείς οι εργαζόμενοι, αλλά και ο απλός καταναλωτής, ο οποίος λόγω της συνεχής χειροτέρευσης των εργασιακών σχέσεων και της αυξανόμενης εντατικοποίησης πληρώνει ακριβά για χειροτέρευση των τελικών υπηρεσιών και προϊόντων. Ο διωγμός των παλαιών συναδέλφων από την εταιρεία και η μετατροπή της εργασιακής τους σχέσης σε ελαστική “ενοικιαζόμενη” εργασία δεν θα είναι πλήγμα μόνο για τους ίδιους τους συναδέλφους που αντιμετωπίζουν αυτή τη δυσμενή εξέλιξη. Το ξήλωμα των παλαιών σταθερών εργασιακών σχέσεων και του παλαιού προσωπικού μοιραία θα καταλήξει σε σταδιακά χειρότερες εργασιακές σχέσεις για όλους. Θα δυσκολέψει σημαντικά κάθε πιθανότητα ουσιαστικής διεκδίκησης μετατροπής των ελαστικών σχέσεων στην εταιρεία σε μόνιμες, θα υποσκάψει κάθε δυνατότητα διεκδίκησης αυξήσεων και θα επιφέρει μεγαλύτερη πίεση, εντατικοποίηση και εκφοβισμούς από τους προϊσταμένους σε όλο το προσωπικό για να πετύχουν εξοντωτικούς ρυθμούς και κέρδη για την εταιρεία, η οποία ως αντάλλαγμα, θα αμείβει με ψίχουλα και με τον εκβιασμό την ανεργίας τον καθένα από εμάς».
Πάγιες θέσεις του Σωματείου ήταν και είναι:
  • Η μετατροπή της σχέσης εργασίας κάθε εργαζομένου από ελαστική και ενοικιαζόμενη σχέση εργασίας σε σταθερή σχέση, αορίστου χρόνου με τη «Vodafone».
  • Η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλη την εταιρεία και τις θυγατρικές της που να κατοχυρώνει μισθούς και παροχές στα επίπεδα των παλαιών «Vodafone» εργαζομένων και να τις βελτιώνει.
Τέλος, το Σωματείο ενημερώνει τους συναδέλφους πως:
  • Η μετατροπή σύμβασης σε 50 εργαζόμενους δεν αποτελεί μεταβίβαση τμήματος εταιρείας που μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση εργαζομένου. «Αν η εταιρεία προχωρήσει σε αυτό το πραξικόπημα θα μας βρει μπροστά της με κάθε μέσο». Πιθανότατα τις επόμενες ημέρες θα ζητηθεί από τους εργαζομένους να υπογράψουν έγγραφο που θα κατοχυρώνει την μετατροπή τους σε εργαζόμενους 360 CONNECT. «Κανένας συνάδελφος δεν θα πρέπει να υπογράψει τίποτα, όπως και να του παρουσιαστεί».
  • Οι εργαζόμενοι μετακινούνται από τη «Vodafone», όπου υπάρχει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, στην 360 Connect όπου δεν υπάρχει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πέραν της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης, με κατώτατο όριο τα 586 ευρώ μικτά. «Η αποδοχή αυτής της μετατροπής σημαίνει για κάθε εργαζόμενο πως θα βγει από την προστατευτική ομπρέλα της τελευταίας ΕΣΣΕ της Vodafone που μετενεργεί και καθορίζει τον βασικό μισθό. Ανοίγει έτσι διάπλατα ο δρόμος για την οποιαδήποτε μελλοντική μονομερή μείωση μισθού από την πλευρά του εργοδότη».
  • Δεν διασφαλίζεται καμία θέση εργασίας και είναι αμφίβολο για το αν θα διασφαλιστεί η προϋπηρεσία των συναδέλφων. «Δεν εμπιστευόμαστε τις προφορικές δηλώσεις της διοίκησης. Δεν χαίρουν καμίας εμπιστοσύνης. Έχουν ξεστομίσει κάθε ψεύδος στο παρελθόν προκειμένου να πετύχουν «ανώδυνα» για τους ίδιους το πέταγμα συναδέλφων μας στην ανεργία».
  • «Η συνολική έμπρακτη άρνηση των ίδιων των συναδέλφων απέναντι στους σχεδιασμούς της διοίκησης και στον όποιο πιθανό εκβιασμό, είναι το βασικό μέσο που μπορεί να εξαναγκάσει την αναδίπλωσή της εργοδοσίας, παράλληλα με τη στήριξη και την κινητοποίηση όλων των συναδέλφων».
Συνεπώς, όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά το ΠΑΣΕ Vodafone-Πάναφον: «Δεν υπογράφουμε. Δεν συναινούμε στη χειροτέρευση των όρων εργασίας μας. Διεκδικούμε αξιοπρεπείς όρους εργασίας και συλλογική σύμβαση για όλους».

 

blogger templates | Make Money Online