Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023

Ανακαίνιση διοικητικού μεγάρου: το «θεαθήναι» και η πραγματικότητα

 PDF



Ανακαίνιση διοικητικού μεγάρου: το «θεαθήναι» και η πραγματικότητα

Το τελευταίο διάστημα η Διοίκηση έχει επιδοθεί σε μία αγωνιώδη «διαφήμιση» προς όλα τα ΜΜΕ, ώστε να «αποδείξει» ότι τα 50 εκατομμύρια που δαπανήθηκαν, σύμφωνα με την ίδια, αποτελούν ένα  «case study»  σύγχρονου εργασιακού χώρου που αυξάνει την παραγωγικότητα. Για να το τεκμηριώσει με πιο αληθοφανή τρόπο, προσθέτει κι ένα περιτύλιγμα ετήσιας εξοικονόμησης 13 εκατομμυρίων. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική, καθώς η πλειοψηφία των εργαζομένων αντιμετωπίζει  δυσμενέστερες συνθήκες εργασίας.

Συγκεκριμένα:  

i)   Έχουμε στη διάθεσή μας πολύ λιγότερα τετραγωνικά ζωτικού/εργασιακού χώρου, περίπου τα μισά από πριν, καθώς οι εργαζόμενοι σχεδόν διπλασιαστήκαμε και ταυτόχρονα το 1/3 των ορόφων καταλαμβάνουν κοινόχρηστοι  χώροι (meeting & lounge rooms, κουζίνα, τουαλέτες, κλιμακοστάσια, χώροι μηχανολογικού εξοπλισμού κλπ). Σε open plan space  είναι ιδιαίτερα αυξημένος ο θόρυβος, το εργασιακό άγχος, οι διαπροσωπικές εντάσεις και η διασπορά των ιώσεων (ήδη έχουν παρουσιαστεί πολλές περιπτώσεις  όπου ολόκληρα τμήματα υπολειτουργούν),  ενώ η ιδιωτικότητα  (privacy) είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη.

Τα προηγούμενα προβλήματα μεγεθύνονται επειδή τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την ανακατασκευή, είναι σε πολλές περιπτώσεις χαμηλής ποιότητας και εντελώς αναντίστοιχα των χρηματικών ποσών που δαπανήθηκαν. Αυτό το διαπιστώνουμε ιδιαίτερα στην ανύπαρκτη πρόβλεψη ηχομόνωσης,  στις τουαλέτες, στις ψευδοροφές (που κάποιες ήδη στάζουν), στα πατώματα (που κάποια ήδη φούσκωσαν) κλπ. Τα quiet rooms για περισυλλογή και χαλάρωση είναι η «ασπιρίνη» για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που στην πραγματικότητα δημιουργεί η στρατηγική επιλογή του συνωστισμού.

ii) Δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη σε υποδομές χώρων στάθμευσης καθώς οι μισοί συνάδελφοι όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση δεν θα έχουν θέση. Επιπροσθέτως, η ευρύτερη περιοχή  έχει σημαντικότατο θέμα στις ώρες αιχμής και φυσικά δε μπορεί να απορροφήσει τόσα αυτοκίνητα. Είναι απορίας άξιο σε επένδυση 50 εκατ. να μην έχει αξιοποιηθεί ο τεράστιος περιβάλλοντας χώρος του Μεγάρου για αύξηση των θέσεων στάθμευσης. 

iii) Αρκετά θέματα που άπτονται στην προστασία της ζωής, της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων θα πρέπει να ελεγχθούν και να επανελεγχθούν, με ολοκληρωμένα τεστς προσομοίωσης σε πραγματικές συνθήκες, δεδομένου ότι η αρχική κτιριακή εγκατάσταση είναι πολλών δεκαετιών και οι επιτροπές υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων είναι εδώ και πολλά χρόνια ανενεργές. Η διοίκηση οφείλει να διασφαλίσει σε περίπτωση φωτιάς ή σεισμού ή άλλης έκτακτης ανάγκης την: α) απεμπλοκή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων θυρών ανά πτέρυγα,  β) εξασφάλιση ότι ο «πυρήνας» του κτηρίου και όλα τα κλιμακοστάσια θα είναι ασφαλείς χώροι,  γ) λειτουργία  εύκολα ορατών φωτοδιόδων/οδηγών δ) ύπαρξη ανά πάσα στιγμή ασθενοφόρου  για έκτακτα περιστατικά.

iv)   Αποτελεί δυσφήμιση για την εταιρεία, η εικόνα των εργαζομένων  που χτυπούν κάρτα εξόδου  για να καπνίσουν στα σκαλιά της κεντρικής εισόδου.  Οι λόγοι που κάποιος καπνίζει είναι συνήθως κοινωνικής και ψυχολογικής φύσεως και είναι τεράστιο λάθος οι συνάδελφοι αυτοί να νιώθουν περιθωριοποιημένοι. Αντίθετα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται οι συνθήκες εξυπηρέτησής τους σε χώρους καθαρούς, ζεστούς, αεριζόμενους και εύκολα/γρήγορα προσβάσιμους. Είναι απαράδεκτο να γίνεται χρήση της κάρτας εργασίας για το κάπνισμα. Η διοίκηση κουτοπόνηρα σκεπτόμενη θεωρεί ότι αυξάνει το χρόνο εργασίας, αλλά στην πραγματικότητα αυξάνεται το εργασιακό στρες και μειώνεται η παραγωγικότητα.

Θεωρούμε άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων, που κυριολεκτικά αγανακτούν βλέποντας την εταιρεία να περηφανεύεται ότι ξοδεύει πακτωλό χρημάτων χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα. Όταν μάλιστα την ίδια περίοδο πήραμε μηδενικές μισθολογικές αυξήσεις και υπογράψαμε ατομικές συμβάσεις σε μία κατ’ ευφημισμόν ΣΣΕ. Η Αγωνιστική Συνεργασία θα επανέλθει με νέα ανακοίνωση όπου θα αναπτύξουμε συγκεκριμένες προτάσεις για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων και θα αναφέρουμε τι θα πρέπει να περιλαμβάνει ο μελλοντικός σχεδιασμός. Σας καλούμε όλους σε συμμετοχή με προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων (email: agonistiki.synergasia@otenet.gr, τηλ.: 6976112112).

 

 

 

 

blogger templates | Make Money Online