Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Οι εξελίξεις για τους εργαζόμενους της OTEPLUS που εργάζονται σε call center



 18/2/2015

Οι εξελίξεις για τους εργαζόμενους της OTEPLUS που εργάζονται σε call center

Η διοίκηση του ΟΤΕ τις μέρες αυτές επιχειρεί να υλοποιήσει την πρόθεσή της για μεταφορά του έργου των call centers καθώς και όλων των εργαζομένων σ’ αυτά στην εταιρεία e value πράγμα το οποίο έχει δημιουργήσει τη δικαιολογημένη αγανάκτηση και  αντίδραση όλων των εργαζομένων στα call centers.
Από την άλλη μεριά για να θυμούμαστε πρόσωπα και πράγματα οι εργαζόμενοι στα call centers αφού χρησιμοποιήθηκαν ως όμηροι και συνέβαλλαν με την ψήφο τους στο να πάρουν οι δυνάμεις του συνδικαλιστικού δικομματισμού ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ 85% στον ΠΑΣΕ ΟΤΕ σήμερα επί της ουσίας αφήνονται στην τύχη τους. Κάποιοι φρόντισαν να τους πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη, την ανασφάλεια και την προσδοκία τους για ένα καλύτερο αύριο.
Το θέμα της αποκοπής των call centers από τον ΟΤΕ και η μεταφορά τους σε άλλη εταιρεία χάθηκε από πέρυσι. Η διοίκηση είχε κάνει από τότε γνωστές τις προθέσεις της και δεν υπήρξε αντίδραση.  Το θέμα της μεταφοράς των εργαζομένων στα call centers στη νέα εταιρεία οριστικοποιήθηκε όταν υπογράφηκε η τελευταία συλλογική σύμβαση εργασίας λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Στη σύμβαση δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη και η διοίκηση οριστικοποίησε την απόφασή της και δεσμεύτηκε μόνο για τους νέους όρους εργασίας στη νέα εταιρεία. Μάλιστα μία μέρα μετά την υπογραφή ο ΟΤΕ με δελτίο τύπου ανακοίνωνε μεταξύ άλλων ότι οι εργαζόμενοι στα call centers θα μεταφερθούν σε άλλη εταιρεία του ομίλου.
Αυτά όμως ανήκουν στο χθες και το θέμα είναι το τι γίνεται σήμερα.
Το ελάχιστο που οφείλει σήμερα η συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΜΕ – ΟΤΕ και των σωματείων είναι να διασφαλίσει το ότι θα τηρηθούν όλες οι δεσμεύσεις του ΟΤΕ για τους συναδέλφους των call centers. Τα σοβαρότερα θέματα έχουν να κάνουν με τη σχέση εργασίας, το ύψος του μισθού και με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην oteplus.
Η δέσμευση για τη σχέση εργασίας είναι ότι όλοι θα έχουν συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Σε ότι αφορά το μισθό θα υπάρξουν δύο κατηγορίες. Η πρώτη αφορά όσους προσλήφθηκαν από το 2012 και μετά οι οποίοι θα έχουν μικτό μισθό 755 €. Η δεύτερη αφορά όσους προσλήφθηκαν πριν το 2012 και σήμερα έχουν μεγαλύτερο μισθό από 755 €. Ο μισθός αυτός δεν θα επηρεαστεί και θα παραμείνει όπως ήταν. Η προϋπηρεσία στην oteplus αναγνωρίζεται στη νέα εταιρεία για όποιο δικαίωμα πηγάζει από την αναγνώριση. Ειδικά για τις τριετίες η αναγνώριση δεν ισχύει για το διάστημα που αυτές είναι παγωμένες με βάση το δεύτερο μνημόνιο. Θυμίζουμε ότι το πάγωμα έγινε το Φεβρουάριο του 2012, ισχύει μέχρι σήμερα και η νέα κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα επαναφέρει το πλαίσιο των συλλογικών συμβάσεων και θα ξεπαγώσει τις τριετίες.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η συγκεκριμένη καταγραφή του τι ακριβώς συμβαίνει και ισχύει δεν σημαίνει και αποδοχή. Ότι είναι νόμιμο δεν είναι απαραίτητα δίκαιο και ηθικό. Δεν υπάρχει κανένας κανόνας ηθικής ή δικαίου που να λέει ότι αυτοί που κάνουν την ίδια δουλειά, που εργάζονται στην ίδια εταιρεία έχουν διαφορετικά μισθολογικά και εργασιακά καθεστώτα. Αυτά που γίνονται είναι εφευρέσεις της εργοδοσίας προκειμένου να οργανώσει με τέτοιο μοντέλο την εταιρεία, προκειμένου να περάσει τη λογική του διαίρει και βασίλευε προκειμένου να μειώσει το εργασιακό κόστος και να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της.
Εμείς θεωρούμε ότι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα call centers κρατάνε το μισθολογικό και εργασιακό τους μέλλον στα δικά τους χέρια.
Ένα καλύτερο μισθολογικό και εργασιακό αύριο μπορεί να έρθει μόνο μέσα από τη δική τους εγρήγορση, τη δική τους ετοιμότητα, τη δική τους οργάνωση, τη δική τους κινητοποίηση.
Οι συμβάσεις που θα υπογραφούν θα είναι ατομικές. Πρέπει να υπάρξει και γι’ αυτούς συλλογική σύμβαση. Η διοίκηση του ΟΤΕ αμφισβητεί και δεν υπογράφει  συλλογική σύμβαση με την ΟΜΕ – ΟΤΕ για τους εργαζόμενους στις θυγατρικές. Αυτό σημαίνει ότι συλλογική σύμβαση για τους εργαζόμενους στην e value μπορεί να υπάρξει μόνο αν οι εργαζόμενοι της e value ιδρύσουν το δικό τους επιχειρησιακό σωματείο και διεκδικήσουν την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας. Δηλαδή ένα σωματείο των εργαζομένων στην εταιρεία e value ή όπως αλλιώς θα λέγεται η εταιρεία αυτή το οποίο βεβαίως οφείλει να συμπεριλάβει στα σωματεία μέλη της και η ΟΜΕ – ΟΤΕ. Κάποιοι λένε ότι το θέμα της συλλογικής σύμβασης εργασίας για τις θυγατρικές θα το αναλάβουν τα υπάρχοντα σωματεία στον ΟΤΕ. Η ζωή έδειξε ότι τόσα χρόνια δεν το κατάφεραν. Κάποιοι άλλοι λένε ότι αυτό θα το κάνει ένα σωματείο στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Δηλαδή ένα σωματείο όλων των εργαζομένων στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Η ζωή έδειξε ότι το υπάρχον τέτοιο σωματείο (Σ.Ε.ΤΗ.Π.) δεν έχει υπογράψει καμία συλλογική σύμβαση ούτε στον κλάδο ούτε και σε καμία επιχείρηση ΟΤΕ ή αλλού.
Η Αγωνιστική Συνεργασία θα παρεμβαίνει με ανακοινώσεις οι οποίες θα αναρτώνται στο blog για ότι κρίνει απαραίτητο καθ’ όλο το διάστημα που θα διαρκεί η διαδικασία μεταφοράς στη νέα εταιρεία και είναι στη διάθεση του κάθε συναδέλφου που θέλει να θέσει το οποιοδήποτε ερώτημα.
Οι παρακάτω υπερσυνδέσεις αφορούν δύο ανακοινώσεις μας με τις οποίες αναφερόμαστε από πέρυσι στο θέμα των call centers και το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο ΟΤΕ στις 24/12/14 και αναφέρεται και στα call centers.



·                Δελτίο τύπου ΟΤΕ 24/12/2014

 

blogger templates | Make Money Online