Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

« Περί αξιολόγησης »



« Περί αξιολόγησης » 


Γράφει ο Βασίλης Δενδρινός, Μέλος ΤΔΣ ΕΕΤΕ-ΟΤΕ Κεντρικής Μακεδονίας
Μέλος ΚΔΣ ΕΕΤΕ-ΟΤΕ, Μέλος Γεν. Συμβ. Ε.Κ.Θ.



Για μια ακόμη χρονιά, ξεκίνησε και ολοκληρώνεται τον Μάρτιο, η διαδικασία αξιολόγησης των εργαζομένων στην εταιρείας μας.
Οι περισσότεροι,  έχετε ήδη ενημερωθεί για την εικόνα που έχει για σας η επιχείρηση, μέσω των νέων αξιολογητών της, οι οποίοι αναγκαστικά συμμετέχουν σε μία διαδικασία ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗΣ - ΜΗ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, μοιράζοντας μας με ακρίβεια, χωρίς αποκλίσεις και με συμμετρική κατανομή, ανά ποσοστό, σε 15% «χαζούς» - 70% «χρυσή μετριότητα» - 15% «αετούς», ώστε ο μέσος όρος να δίνει πάντα προσεγγιστικά, με ελάχιστη απόκλιση, τον μαγικό αριθμό 3, για κάθε τμήμα και ομάδα αξιολόγησης.
Αυτό έχει συμβεί και φέτος, με απειροελάχιστες αποκλίσεις, πάνω η κάτω από την περσινή αξιολόγηση, εκτός ελάχιστων μεμονωμένων περιπτώσεων πανελλαδικά.
Προσωπικά, δεν έχω ενημερωθεί ακόμη για την εικόνα της αξιολόγησης μου και θεωρώ χρέος μου απέναντι σας, να μην προχωρήσω στην ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της.
Δεν έχει καμία σημασία, αν θα έχω βαθμό αξιολόγησης 2.51 ή 3.74, γιατί θεωρώ ΑΔΙΚΗ την αξιολόγηση μου, με την χρήση σχολίων κλισέ που εναλλάσσονται κάθε χρόνο από τον έναν εργαζόμενο στον άλλον, μέσα στην ίδια ομάδα εργασίας, προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα για όλους μας.
Παράλληλα γνωρίζοντας το επίπεδο τεχνογνωσίας-συνεργασίας, μέσα από την καθημερινή επαφή, με τους συνεργάτες-συναδέλφους μου σε όλη την Ελλάδα, εδώ και 25 χρόνια για την συντήρηση, κατασκευή και λειτουργία, της μεταγωγής  Ψηφιακών Κέντρων φωνής (ΑΧΕ-ERICSSON & EWSD-SIEMENS/NOKIA), της μετάδοσης SDH, της τεχνολογίας ΙΝΤΕΡΝΕΤ DSLAM-VDSL (ONU-NGA) και της  IP-TV, δεν θεωρώ αναγκαία την επιβράβευσή μου από έναν αξιολογητή ο οποίος δεν γνωρίζει το αντικείμενο της εργασίας μου και δεν έχει φυσική παρουσία δίπλα μου για να είναι αντικειμενικός στην κρίση του.
Είναι θεμιτό, λόγω του ότι ο βαθμός αξιολόγησης για τον κάθε προϊστάμενο κατά 30% , εξαρτάτε από το αν οι υφιστάμενοι του εργαζόμενοι, συμμετέχουν στην ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ τους και στις έρευνες στιγμής, να υπάρχει η έντονη υπενθύμιση στο προσωπικό που δεν συμμετέχει, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας  και e-mail, όσο πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία για συμμετοχή-συναίνεση-αποδοχή  του αποτελέσματός της, «..μέχρι το μεσημέρι σήμερα» και  άλλοτε «..έως 3 Μαρτίου» από τον εκπρόσωπο-αξιολογητή του.
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ΟΛΟΙ μας, ότι ο κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα ΜΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ της αξιολόγησης του, διαφωνώντας αν το επιθυμεί, για αυτό και ερωτάτε άλλωστε, χωρίς απειλές , καυγάδες και μηνύματα παλαιότερων χρόνων, «.. στην επόμενη αξιολόγηση θα πάρεις 1 σε συγκεκριμένη ενότητα..» και προσωπικές προσκλήσεις εκφοβισμού.. στο γραφείο του προϊσταμένου για κάθε έναν που επιμένει, σταθερά, μέχρι το τέλος στην άποψη του, για να αλλάξει γνώμη.
Ολοκληρώνοντας τις απόψεις μου, θα ήθελα να αναφερθώ στην τεράστια ευθύνη, απέναντι σε όλους τους εργαζόμενους, της ΟΜΕ-ΟΤΕ, η οποία μας είχε ενημερώσει για την σύσταση επιτροπής με αντικείμενο την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου , αντικειμενικού και αξιοκρατικού τρόπου αξιολόγησης, σε συνεργασία με την Διοίκηση της εταιρείας μας.


 

blogger templates | Make Money Online