Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017

Καταστήματα: Άγχος, ανέφικτοι στόχοι, υποστελέχωση και εξοντωτικά ωράρια



Καταστήματα:  Άγχος, ανέφικτοι στόχοι, υποστελέχωση και εξοντωτικά ωράρια


Από το 4σέλιδο της Αγωνιστικής Συνεργασίας ΠΑΣΕ-ΟΤΕ που κυκλοφορεί
Το εργασιακό άγχος αφορά τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων στον 21ο αιώνα και ειδικά στην Ελλάδα. Τα συμπτώματα αφορούν σε κόπωση και πονοκεφάλους, αλλά και σε καρδιακές ή εγκεφαλικές παθήσεις. Αυτά τα παραπάνω αφορούν σε υπερθετικό βαθμό στον όμιλο ΟΤΕ και ιδιαίτερα στα καταστήματα Cosmote (πια), που αποτελούν την αιχμή του δόρατος και το χώρο της άμεσης επαφής κι ανάδρασης από τον πελάτη. Στα καταστήματα, όπου η εντατικοποίηση συνάδει με το καθημερινό κυνήγι ανεδαφικών στόχων σε μια αγορά που βρίσκεται σε παρατεταμένη & βαθιά κρίση.

Η κατάσταση γίνεται δυσχερέστατη λόγω του σημαντικού προβλήματος της υποστελέχωσης (που χρόνια ακούμε για την λύση του, αλλά λύση δεν βλέπουμε), καθώς και της σκληρής πραγματικότητα των εργαζόμενων πολλών ταχυτήτων. Με την καθιέρωση του σπαστού ωραρίου, καταστρέφεται η καθημερινή ζωή των εργαζομένων και διαταράσσεται δραματικά ο προσωπικός και οικογενειακός τους προγραμματισμός.
Τα καταστήματα συχνά δεν διαθέτουν επαρκείς χώρους ανάπαυσης – διαλείμματος αλλά κι όταν υπάρχουν, οι εργαζόμενοι δεν έχουν συνήθως τη δυνατότητα να κάνουν χρήση του δικαιωματικού τους χρόνου, λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας τους. Επιπλέον, δεν καλύπτονται με ευθύνη της Διοίκησης ούτε οι ελάχιστες προδιαγραφές για την υγεία & ασφάλεια: Τα παράθυρα σφραγίζονται για λόγους αισθητικής, δεν λαμβάνεται μέριμνα για εξόδους κινδύνου κλπ. Η Διοίκηση προτιμά να πληρώνει πρόστιμα παρά να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας!
Οι πωλητές αφενός «πουλάνε για να πιάσουν τους στόχους» κι αφετέρου υποστηρίζουν και διεκπεραιώνουν την κάθε πώληση που κάνουν, ενώ ταυτόχρονα απασχολούνται και με θέματα που δεν είναι στον  «στόχο», όπως μεταφορές, service, παράπονα κι όποια άλλη «λάντζα» μπορεί να προκύψει ή να μεταφερθεί από το περίφημο δίκτυο Γερμανός. Εκτός από το δυσμενές γενικό οικονομικό περιβάλλον, αντιμετωπίζουν τόσο τον έντονο εξωτερικό όσο κι εσωτερικό ανταγωνισμό (τηλεφωνικά κέντρα, δίκτυο D2D, τεχνικούς)  καθώς και την ψυχολογική πίεση από τους ανωτέρους για αύξηση της «αποτελεσματικότητάς» και τη «διεύρυνση» του χρόνου εργασίας τους. Σε περίπτωση, δε, που δεν κάνουν υψηλές πωλήσεις απειλούνται ότι θα απολυθούν, εκτός αν «συναινέσουν» να συμμετάσχουν στην εθελούσια έξοδο!
Οι ταμίες από την άλλη, κατόπιν εντολή της διοίκησης, καλούνται να ανοίγουν και να  κλείνουν ταμείο με «μαγικές»  ικανότητες, ταυτόχρονα με το ωράριο εξυπηρέτηση των πελατών! Το πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί ενώ ταυτόχρονα έχει επιβεβαιωθεί/καταμετρηθεί το υπόλοιπο κατά την έναρξη και τη λήξη, έχουν καταμετρηθεί τα κουπόνια κλπ. είναι ένα θέμα που θα πρέπει να αναλυθεί από ειδικούς επιστήμονες και που οι Τράπεζες δεν έχουν καταφέρει να επιλύσουν (δίνουν χρόνο εντός του  ωραρίου για το άνοιγμα και κλείσιμο των ταμείων), επειδή προφανώς δεν έχουν την τεχνογνωσία των ειδημόνων & πολυπραγμόνων top managers του Ομίλου ΟΤΕ.  Αυτή η πρακτική από μόνη της συνεπάγεται a priori υπέρβαση & καταστρατήγηση  του ωραρίου.
Για το σύνολο των εργαζομένων στα καταστήματα, θα πρέπει να αναφερθούν τα καθημερινά προβλήματα καθυστερήσεων κι εκνευρισμών από τη χρήση του περίφημου Π.Σ. Siebel, η απουσία αυτόνομου χρόνου εκπαίδευσης και τα συχνά μυοσκελετικά προβλήματα από τη χρήση σκαμπό. Τα σκαμπό, τα οποία αλλάζει μεν η συνδικαλιστική ηγεσία (ως προεκλογικό δωράκι) τα νομιμοποιεί δε, αφού τα δοκίμασε και τα επέλεξε (ως ο πλέον ειδήμονας και ειδικός) ο Πρόεδρος του ΠΑΣΕ! Να επισημάνουμε εδώ, ότι προκειμένου τα σκαμπό να είναι το μοναδικό μέσο στήριξης των εργαζομένων, απουσιάζουν καθίσματα ακόμα και για ειδικές κατηγορίες κοινού (π.χ. άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένοι, έγκυες κλπ.), σε μία σαφή έκφανση κοινωνικού ρατσισμού που δεν τιμάει τον Όμιλο.
Για να δοθούν λύσεις στο σύνολο των προαναφερθέντων προβλημάτων απαραίτητη προϋπόθεση είναι να σταθεί η ηγεσία του συνδικάτου στο ύψος των περιστάσεων, να απαιτήσει τα δίκαια αιτήματα κι όχι να επαιτεί. Το συνδικάτο αντί να αποδέχεται συνεχώς το κλείσιμο καταστημάτων, είναι απαραίτητο να απαιτήσει την ενδυνάμωση του Δικτύου με άνοιγμα νέων καταστημάτων σε περιοχές όπου έχουν κλείσει καταστήματα του Ομίλου ΟΤΕ (Cosmote & Γερμανός) και όπου οι πελάτες δεν έχουν πια πρόσβαση στα προϊόντα και στις υπηρεσίες του Ομίλου ΟΤΕ.
Οι προσλήψεις για την επίτευξη της λειτουργικότητας του Δικτύου έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Ο Όμιλος ΟΤΕ δεν είναι εμπορικό μικρομάγαζο αλλά καθοδηγεί τις εξελίξεις, συνεπώς τα καταστήματά του δεν μπορεί να έχουν σπαστό ωράριο. Η ομογενοποίηση του προσωπικού (στη λογική της ανοδικής ισότητας) δεν επιτρέπεται να καθυστερεί άλλο, γιατί ο σεβασμός προς την ανθρώπινη και εργασιακή αξιοπρέπεια βρίσκεται ήδη στο πιο χαμηλότατο επίπεδο.
Οι στόχοι των πωλήσεων είναι θεμελιώδης σημασίας να γίνουν ρεαλιστικοί και τα bonusbones) να μην δίνονται αργοπορημένα. Για το άνοιγμα και το κλείσιμο των ταμείων θα πρέπει να δίνεται το εύλογο χρονικό διάστημα, όπως και στον τραπεζικό τομέα (όπου τόσο η τεχνογνωσία όσο κι η εκπαίδευση είναι φυσικά και πιο άρτια).
Τα προηγούμενα θα διευκόλυνε σε μέγιστο βαθμό η δημιουργία επιτόπιων back office για την υποστήριξη ποιοτικών πωλήσεων, τη διεκπεραίωση των εκκρεμοτήτων και την τηλεφωνική επικοινωνία. Ο σεβασμός των κανόνων υγείας & ασφάλειας στο χώρο του καταστήματος και των χώρων ανάπαυσης δεν θα έπρεπε καν να αποτελεί διεκδίκηση, γιατί είναι θεσμοθετημένη υποχρέωση της εταιρίας.
Το απόσταγμα και ο τελικός σκοπός όλων όσων αναφέρθηκαν, είναι η δημιουργία ευχαριστημένων πελατών και εργαζομένων. Γιατί θα πρέπει να γίνει πια εντελώς καθαρό ότι αυτά τα δύο δεν διαχωρίζονται, αλλά πάνε πάντα μαζί!


 

blogger templates | Make Money Online