Ο
εργοδοτικός συνδικαλισμός στον ΟΤΕ ενηλικιώθηκε
Διευθέτηση
του χρόνου εργασίας
Αποδοχή
του μερικού δανεισμού
Stand by με
μικρότερες αμοιβές και χωρίς κατοχύρωση των θέσεων εργασίας
Την Παρασκευή 29/6/2012 συνεδρίασε η εκτελεστική επιτροπή της ομοσπονδίας. Στη συνεδρίαση αυτή φάνηκε ότι η πρακτική της κωλοτούμπας που χρησιμοποιούν τα κόμματα του μνημονίου μπήκε δυναμικά πλέον και στην ομοσπονδία και μέσα σε λίγες μόνο ημέρες δεν είχαμε μία αλλά τρεις.
1. Μέχρι σήμερα η θέση της ομοσπονδίας για το ωράριο των εμπορικών καταστημάτων ήταν ότι συνεχίζουμε να αντιπαλεύουμε το σπαστό ωράριο και αντιπροτείνουμε συνεχές 7ωρο και αφού η διοίκηση επιμένει να κλείνουν τα καταστήματα το μεσημέρι (επιλογή επιζήμια και για τον ΟΤΕ) θα μπορούσαν να υπάρξουν βάρδιες. Οι συνάδελφοι που θα εργάζονταν σε ώρες που το κατάστημα θα ήταν κλειστό θα μπορούσαν να ασχολούνται με άλλες εργασίες του καταστήματος που δεν έχουν σχέση με την επαφή με το κοινό. Ο πρόεδρος όμως και ο γραμματέας της ομοσπονδίας ενώ ήταν εξουσιοδοτημένοι να πάνε με τη θέση αυτή στη συνάντηση με τη διοίκηση μας ενημέρωσαν μετά τη συνάντηση που έγινε στις 28/6 ότι είναι έτοιμοι να υπογράψουν συλλογική σύμβαση εργασίας που θα εισάγει και στον ΟΤΕ τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Σκοπεύουν δηλαδή να υπογράψουν μια σύμβαση η οποία θα καταργεί το σημερινό ωράριο, θα λέει ότι ο συνάδελφος θα εργάζεται κάποιες μέρες το μήνα περισσότερες από επτά ώρες (π.χ. 6 ώρες το πρωί και 3 ώρες το απόγευμα) και κάποιες άλλες λιγότερο. Για να χρυσώσουν το χάπι βάζουν και θέμα διεκδίκησης δύο ώρες λιγότερες ώρες εργασίας την εβδομάδα.
2. Η δεύτερη κωλοτούμπα ήρθε με το θέμα του μερικού δανεισμού των συναδέλφων από ΟΤΕ σε COSMOTE και αντίστροφα. Ενώ υποτίθεται ότι και εδώ διαφωνούσαμε μας πληροφόρησαν ότι και εδώ είναι έτοιμοι να υπογράψουν μια σύμβαση ή εν πάση περιπτώσει στις συμβάσεις δανεισμού που καλούνται να υπογράψουν οι συνάδελφοι να μπει και μία ακόμη μικρή παράγραφος η οποία όπως λένε τους κατοχυρώνει. Το τι ακριβώς θα λέει η παράγραφος αυτή είπαν ότι το συνεννοήθηκαν με τη νομική υπηρεσία της ΓΣΕΕ. Αυτό δεν είναι αληθές γιατί στη σχετική συνάντηση η νομικός της ΓΣΕΕ εναντιώθηκε στις συμβάσεις δανεισμού και είπε ότι οι αυτές ρυθμίζουν θέματα που θα έπρεπε να τα λύσουν μεταξύ τους οι δύο εταιρείες με την υπογραφή μεταξύ τους συμβάσεων και όχι να ζητάνε ατομικές συμβάσεις δανεισμού από τους εργαζόμενους. Το χειρότερο είναι ότι το θέμα του μερικού δανεισμού θα επεκταθεί σε όλο τον όμιλο σε πολλές υπηρεσίες και είναι πλέον και με τη βούλα της ομοσπονδίας.
3. Ένα θέμα για το οποίο φαινόταν ότι υπάρχει ευρύτερη συναίνεση και συμφωνία ήταν η καθιέρωση καθεστώτος απλής ετοιμότητας (stand by). Τα βασικά θέματα που έβαλαν όλες οι πλευρές προκειμένου να συμφωνήσουν ήταν η αξιοπρεπής αμοιβή του συναδέλφου που θα ήταν σε ετοιμότητα, η υπερωριακή αμοιβή σε περίπτωση που κληθεί να εργαστεί και σε κάθε περίπτωση η συμφωνία ότι η καθιέρωση stand by δεν θα επηρέαζε τις υπάρχουσες βάρδιες και τις θέσεις εργασίας. Η καθιέρωση δηλαδή stand by δεν θα μείωνε τις θέσεις εργασίας αλλά θα ερχόταν επικουρικά για μια έκτακτη ανάγκη και επίσης δεν θα επηρέαζε την καθημερινότητα της λειτουργίας της επιχείρησης και τον τρόπο εργασίας των συναδέλφων. Στη συνεδρίαση της εκτελεστικής μάθαμε ότι η αμοιβή για το stand by θα είναι περίπου 160 € την εβδομάδα ενώ μέχρι σήμερα τουλάχιστον στην πρώην ΟΤΕΝΕΤ που εφαρμόζεται η αμοιβή είναι 200 € την εβδομάδα και επίσης μάθαμε ότι μετά την καθιέρωση stand by μπορεί και κάποιες βάρδιες να καταργηθούν. Φαίνεται δηλαδή ότι οι δύο τουλάχιστον από τις τρεις προϋποθέσεις για να υπάρξει συμφωνία πάνε περίπατο.
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν δυστυχώς ότι μαζί με τον κυβερνητικό συνδικαλισμό που είχαμε γνωρίσει μέχρι σήμερα ενηλικιώνεται πλέον και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός. Πώς αλλιώς άραγε μπορεί να εξηγηθεί ότι μέσα σε λίγες μόνο μέρες ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ αλλάζουν θέσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις όχι μόνο προσεγγίζουν αλλά ταυτίζονται με τις θέσεις της διοίκησης; Η δική μας άποψη για τα παραπάνω θέματα δεν πρόκειται να αλλάξει επειδή το απαιτεί η διοίκηση.
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμφωνήσουμε στη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και στην κατάργηση του συνεχούς ωραρίου. Η υπογραφή συλλογικής σύμβασης από την ομοσπονδία με την οποία αποδέχεται αφ’ ενός το σπαστό ωράριο για τα καταστήματα και αφ’ ετέρου την κατάργηση του 7ωρου και τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας ανοίγει επικίνδυνα μονοπάτια και βέβαια τα καταστήματα είναι μόνο η αρχή. Δεν θα αργήσει να έρθει η μέρα που η διοίκηση θα ζητήσει την επέκταση και αλλού. Εμείς θεωρούμε ότι το κλείσιμο των καταστημάτων το μεσημέρι είναι επιζήμιο και για την επιχείρηση. Σε περίπτωση που η διοίκηση επιμένει αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι οι συνάδελφοι να έχουν βάρδιες με συνεχές ωράριο και τις ώρες που το κατάστημα είναι κλειστό να ασχολούνται με εργασίες που δεν έχουν σχέση με την επαφή με τους συνδρομητές.
Σε ότι αφορά τις συμβάσεις δανεισμού όπως είπαμε και παραπάνω υπάρχει η προσέγγιση του νομικού τμήματος της ΓΣΕΕ την οποία δεχόμαστε αλλά και στην περίπτωση που ο δανεισμός είναι αναπόφευκτος τότε θα έπρεπε να μπουν ορισμένες ακόμη δικλείδες μαζί μ’ αυτές που μπήκαν. Έγκαιρα είχαμε μιλήσει για καταγραφή στο σώμα της σύμβασης του λόγου για τον οποίο γίνεται ο δανεισμός (ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα γενίκευσης) καθώς και του να ισχύει για τους συναδέλφους η αρχή της ευνοϊκότερης συλλογικής σύμβασης.
Σε ότι αφορά το stand by θεωρούμε ότι η ομοσπονδία δεν μπορεί να οδηγηθεί σε μια υπογραφή σύμβασης όπου θα προβλέπεται αμοιβή μικρότερη από αυτή που ισχύει σήμερα όπου εφαρμόζεται καθεστώς ετοιμότητας. Δεν μπορεί επίσης να υπογραφεί σύμβαση αν δεν διασφαλιστούν οι υπάρχουσες βάρδιες, οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας και δεν θα επηρεαστεί η καθημερινότητα της λειτουργίας της επιχείρησης. Τέλος σε περίπτωση που ο συνάδελφος κληθεί να εργαστεί θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για υπερωριακή αμοιβή.
Εκτός από τα παραπάνω το δίδυμο μας είπε ότι στη συνάντηση της Πέμπτης με τη διοίκηση δεν συζητήθηκε τίποτε σχετικά με τη μεταφορά προσωπικού στο κτίριο στην Παιανία και ότι για το θέμα της εθελούσιας δεν αναφέρθηκε κάτι νέο.
Εμείς θα πρέπει να πούμε ότι αν η εξέλιξη είναι η μεταφορά προσωπικού στο κτίριο της Παιανίας θα πρέπει να διασφαλιστεί σε κάθε περίπτωση η μεταφορά με πούλμαν από διάφορα σημεία Αθήνας και Πειραιά όπως γινόταν παλαιότερα στο διοικητικό Μέγαρο. Η ύπαρξη πούλμαν δεν έχει να κάνει μόνο με το θέμα της μεταφοράς έχει να κάνει και με την τήρηση του ωραρίου. Η ύπαρξη πούλμαν σημαίνει ότι ο συνάδελφος θα πηγαίνει σε συγκεκριμένη ώρα, θα φεύγει συγκεκριμένη ώρα χωρίς να παραβιάζεται το ωράριό του.
Σε ότι αφορά την εθελούσια θα πρέπει να πούμε ότι όσο δεν υπάρχει διασφάλιση για τους όρους συνταξιοδότησης καμία εθελούσια και κανένα κίνητρο αποχώρησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από κανένα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου