Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2020

Δίκτυο Καταστημάτων: Μόνο Γερμανός!

 Άρθρο από το 30ο φύλλο του δελτίου της Αγωνιστικής Συνεργασίας που κυκλοφορεί  

 Δίκτυο Καταστημάτων: Μόνο Γερμανός!

Τα καταστήματα για μια ακόμα συνεχόμενη χρονιά βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα: με την «έμπνευση» του franchise, το κλείσιμο και άλλων καταστημάτων – όπου η διοίκηση καταπάτησε ακόμα μία υπόσχεση για λειτουργία τουλάχιστον ενός καταστήματος ανά νομό – και εσχάτως με τη μεταφορά όλων των εργαζομένων του δικτύου στη θυγατρική Γερμανός.

 Πραγματικά, η διοίκηση ξέχασε πολύ γρήγορα τους «ήρωες της πρώτης γραμμής» που με αυταπάρνηση της υγείας και της ζωής αυτών και των οικογενειών τους, εξυπηρετούσαν τους πελάτες εν των μέσω της καραντίνας. Τώρα τους θεωρούν κατώτερους και τους «καπελώνουν» με προϊσταμένους από τη Vodafone και το Γερμανό. Στην πραγματικότητα η διοίκηση Ομίλου ΟΤΕ/Deutsche Telekom, ουδέποτε είχε την επιθυμία να ανταμείψει/αναγνωρίσει τους εργαζόμενους, ούτε καν παροδικά. Απλά για να μην διασυρθεί αναγκάστηκε να ακολουθήσει την πολιτική ανταμοιβών των αλυσίδων σουπερμάρκετ, δηλαδή των εταιριών που βιώνουν τον αληθινό ανταγωνισμό και εκτιμούν τη συνεισφορά των εργαζομένων. Αντίθετα, στην κλειστή αγορά των τηλεπικοινωνιών το γερμανικό δημόσιο που είναι ο κύριος μέτοχος στον Όμιλο ΟΤΕ  αποστραγγίζει στη Γερμανία τα υπερκέρδη από τη ρευστοποίηση του ενεργητικού της εταιρίας, δρώντας σε ένα γιαλατζί προστατευμένο «ανταγωνισμό» που του προσφέρει η ελληνική κυβέρνηση και η ΕΕΤΤ.

 Για τους εργαζόμενους στο δίκτυο καταστημάτων οι νέες ανταμοιβές στη νέα κατάσταση θα είναι: η μεγαλύτερη ανασφάλεια, οι ευκολότερες απολύσεις με μικρότερες αποζημιώσεις, οι χαμηλότεροι μισθοί και οι ακόμα περισσότερες ταχύτητες εργαζομένων. Τούτα θα προστεθούν στα παλαιότερα ωφελήματα, δηλαδή το εργασιακό άγχος, τους ανεδαφικούς στόχους πωλήσεων, το σπαστό ωράριο,  το άνοιγμα/κλείσιμο ταμείου εντός ωραρίου εξυπηρέτησης, τα εικονικά διαλείμματα από την εργασία, την υποστελέχωση, τα συνεχή προβλήματα των πληροφοριακών συστημάτων, την απουσία αυτόνομου χρόνου εκπαίδευσης, τα συχνά μυοσκελετικά προβλήματα από τη χρήση σκαμπό κ.α. 

Επιπλέον, θα συνεχίζουν να μην καλύπτονται ούτε οι ελάχιστες προδιαγραφές για την υγεία και ασφάλεια: Τα παράθυρα έχουν σφραγιστεί για λόγους αισθητικής, δεν λαμβάνεται μέριμνα για εξόδους κινδύνου και η διοίκηση προτιμά να πληρώνει πρόστιμα παρά να βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας!

Στη «νέα» θυγατρική «Γερμανός» δεν μεταφέρονται ωστόσο οι επιχειρησιακοί πελάτες, γεγονός που καταδεικνύει ότι η μητρική εταιρία, ενδιαφέρεται να μεταφέρει μόνο τους εργαζόμενους που εργάζονται (χωρίς δική τους ευθύνη) σε μία αγορά που φθίνει. Συνεπώς, σε βάθος χρόνου σκοπεύει να τεμαχίσει και άλλο το δίκτυο καταστημάτων και να μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων, μια και η λιανική δεν προσφέρεται για την υψηλή κερδοφορία που επιθυμεί ο κύριος μέτοχος, δηλαδή το γερμανικό δημόσιο.

 Τελικά, οι ευχαριστημένοι πελάτες και εργαζόμενοι θα απομείνουν μόνο στα διαφημιστικά σποτάκια, στις πληρωμένες καταχωρήσεις στα δελτία ειδήσεων και στο φιλικά προσκείμενο τύπο.   

 

blogger templates | Make Money Online